Informácie o nás:

 
Naša Materská Škola poskytuje výchovu a vzdelávanie v siedmich triedach, každá má svoju profiláciu. Názov nášho školského vzdelávacieho programu je : S veľkým srdcom a motto znie: Každý deň začíname s láskou v srdciLáska matky k dieťaťu je asi najsilnejší cit, aký existuje na tejto Zemi. Chceme, aby si deti odniesli do života kus lásky, radosti, vedomosti a veľa zážitkov strávených v našej materskej škole. Pre nás je najsilnejšou zárukou efektívnej výchovy spolupráca s rodinou. Vzájomnou spoluprácou získavame poznatky o dieťati a rodina o našej materskej škole. V edukačnom procese pracujeme s kvalitnými pomôckami, s modernou technikou. Organizujeme množstvo aktivít pre deti a ich rodičov, či širokú verejnosť. Máme dlhoročné veľmi hodnotné tradičné aktivity ako : Pyžamovú párty na Mikuláša, Slávnostný vianočný obed pre všetky deti  našej materskej školy, Deň matiek, Deň otcov. Aktivity každý rok naberajú na kreativite a originalite. Spolupracujeme so Základnými školami v meste, ale aj verejnými inštitúciami. Organizujeme predplavecký výcvik, priamo v materskej škole ponúkame logopedickú starostlivosť, tanečnú prípravu- Zumbu, anglický jazyk, loptové hry. Klíma na škole je pokoná, robia ju dobré vzťahy medzi učiteľmi, zamestnancami, rodičmi a deťmi.
 
 
 
 

Názov školského vzdelávacieho programu:

„S veľkým srdcom“

 

  • Každý deň začíname s láskou v srdci

  • Počúvame hlas srdca pri hrách, pri spoznávaní nového, nepoznaného

  • Staráme sa o svoje telo i srdce

  • Srdcom počúvame hlas prírody

  • Tancujeme folklór hlasom srdca

  • Naše srdcia sú otvorené pre všetkých ľudí

a/ názov vzdelávacieho programu

Školský vzdelávací program MŠ,Šoltésovej 12,Nové Zámky:

 

 

Školský vzdelávací program

  • „S veľkým srdcom“  vychádza zo symbolu  zdravia a lásky – srdce.
  • Naším krédom je: Každý deň začíname s láskou v srdci.

Pevne veríme, že naše deti budú odchádzať z našej školy obohatené o mnohé vedomosti z oblasti vzdelania, medziľudských vzťahov, sebapoznania.

Naša materská škola používa nasledovné symboly:  Zástava s logom materskej školy

Zástava s logami tried

Hymna materskej školy-škôlkársky rep

Pečiatka materskej školy s logom

 

Pečiatky tried s logami tried

 

Nové Zámky je mesto na Slovensku, ktoré je centrom Novozámockého okresu v Nitrianskom kraji. Nové Zámky sa nachádzajú na brehu rieky Nitra, v strednej časti Podunajskej nížiny. Mimoriadne priaznivé klimatické podmienky radia územie mesta medzi najsuchšie, najteplejšie, ale aj najúrodnejšie oblasti Slovenska. Zloženie flóry a fauny je ovplyvnené povrchom a podnebím, teda močiarmi, rašeliniskami, piesčinami, lesostepmi a lužnými lesmi. Vyskytujú sa tu vzácne druhy bezstavovcov, mäkkýšov, plazov a vtákov. Rovnako sa tu nachádzajú vzácne druhy slanomilných, teplo a suchomilných rastlín. V okrese sa nachádza 48 druhov zákonom chránených rastlín. V meste sa nachádzajú jedinečné prírodné hodnoty. Ku dňu 1.1.1995 bolo na našom území vyhlásených 6 národných prírodných rezervácií, 8 prírodných rezervácií, 8 prírodných pamiatok, 11 chránených areálov a 16 chránených stromov.

 

 Mesto má aj jedinečné prírodné hodnoty a chránené porasty.
 

Z hľadiska ovzdušia K znečisteniu ovzdušia v Dolnonitrianskej oblasti prispievajú najmä emisie z priemyselných stacionárnych zdrojov. Významným je príspevok znečisťujúcich látok z prevádzky kotolní a kúrenísk. Ďalšie emisie znečisťujúcich látok pochádzajú z automobilovej dopravy. Zvýšená úroveň znečistenia ovzdušia je v mestách Nitra a Nové Zámky (oxid siričitý, oxidy dusíka a oxid uhoľnatý) a ich okolí, v ostatných lokalitách oblasti je úroveň znečistenia minimálna až mierna.Povrchové vody rieky Nitry v dolnom úseku sú znečisťované odpadovými vodami zo sídelných aglomerácií. Kvalita vody v oblasti je v rozmedzí IV. - V. triedy. Významnými zdrojmi znečistenia vôd sú priemyselné podniky a verejné kanalizácie miest Nitra, Šurany a Nové Zámky.

Príroda má schopnosť regenerácie,avšak ak človek vyrastá v znečistenom prostredí,jeho psychické a fyzické zdravie je ohrozené.Preto je veľmi dôležité chrániť životné prostredie a realizovať prevenciu zdravia detí.Základné postoje k svetu,teda aj k prírode sa začínajú formovať v predškolskom veku.

Ciele výchovy a vzdelávania

 

Poslanie materskej školy upravuje zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (Školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) podľa ktorého: Materská škola podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Pripravuje na žţivot v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.“

 

b/ vymedzenie vlastných cieľov a poslania výchovy a vzdelávania

vlastné ciele a poslanie výchovy a vzdelávania sú stanovené v súlade:

-všeobecnými cieľmi ustanovenými v štátnom vzdelávacom programe

-cieľmi výchovy a vzdelávania ustanovenými v školskom zákone

-cieľmi stanovenými v koncepčnom zámere rozvoja materskej školy

-potrebami a záujmami detí, rodičov/zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov

-vlastným zameraním školy

Hlavným cieľom výchovy a vzdelávania v MŠ je dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno-citovej úrovne ako základu na školské vzdelávanie v základnej škole a na život v spoločnosti. V profilácii školy podporujeme rozvoj environmentálnej výchovy,environmentálneho cítenia,vytvárame základ vzťahu k životnému prostrediu,zdravému životnému štýlu.

      Ciele

  • Získať kompetencie, a to najmä v oblasti komunikačných schopností,   matematických a kompetencií v oblasti vedy a techniky, digitálnych kompetencií, učiť sa, riešiť problémy, tvorivo a kriticky myslieť, sociálnych  a personálnych kompetencií, občianskych a pracovných kompetencií
  • V pedagogickom procese posilňovať sociálnu, jazykovú komunikáciu detí s uplatňovaním humánneho prístupu učiteľov k deťom
  • Rozvíjať manuálne zručnosti, tvorivé, umelecké, psychomotorické schopnosti, aktuálne poznatky a pracovať s nimi na praktických cvičeniach ,podporovať nadanie /umelecké, športové ,praktické/a záujmy dieťaťa
  • Posilňovať  úctu k rodičom a ostatným osobám , ku kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám štátu, ktorého je občanom , k štátnemu jazyku, k materinskému jazyku a k svojej vlastnej kultúre, rozvíjať národné povedomie detí prostredníctvom ľudovej slovesnosti
  • Pripraviť deti na život v spoločnosti, pripraviť ich a uľahčiť im plynulú adaptáciu na vstup do základnej školy.
  • Starať sa a životné prostredie a rešpektovať všeľudské etické hodnoty utvárať environmentálnu kultúru osobnosti dieťaťa
  • V záujme ochrany detí zabezpečovať dodržiavanie: “Deklarácie práv dieťaťa a Dohovoru o právach dieťaťa v školských zariadeniach“
  • Získavať dôveru rodičov v individuálnom výchovnom poradenstve a upriamovať ich pozornosť na pozitívne prejavy v správaní sa svojho dieťaťa a v prípade potreby  ich nasmerovať na ďalšie odborné poradenstvo s inými odborníkmi/pediater, psychológ, logopéd, atď./
  • Získať dôveru rodičov pri realizovaní výchovy a vzdelávania v inštitucionálnom prostredí a pri koordinovanom úsilí a zabezpečovanie blaha a  potrieb detí.
  •  Triediť odpad a poznať jeho opätovné využitie.
  •  Poznávať prírodu prostredníctvom bádania, skúmania a experimentov, postupne chápať zákonitosti prírody

        Program rešpektuje:

  • -rodinu dieťaťa predškolského veku
  • -vývinové špecifiká- vývinové zvláštnosti a osobitosti dieťaťa predškolského veku
  • -individuálne potreby, záujmy a postoje dieťaťa predškolského veku
  • -prirodzenú aktivitu a experimentovanie dieťaťa
  • -špecifiká predškolskej výchovy a vzdelávania
  • -vzájomné integrované prepájanie jednotlivých  vzdelávacích oblastí rozvoja osobnosti dieťaťa
  • -činnostný hrový charakter pedagogického procesu, vykonávaného prostredníctvom hier a výchovno-vzdelávacích činností
  • -nutnosť cieľavedomého a systematického pozorovania, diagnostikovania
  • -potrebu evalvovania-hodnotenia pedagogického procesu

c/ stupeň vzdelania, ktorý dosiahne absolvovaním školského vzdelávacieho programu alebo jeho ucelenej časti

  • Predprimárne vzdelanie získa dieťa absolvovaním posledného ročníka vzdelávacieho programu odboru vzdelávania v materskej škole. Predprimárne vzdelávanie ukončuje dieťa spravidla v školskom roku,v ktorom do 31.augusta dosiahne šiesty rok veku a dosiahne školskú spôsobilosť.
  • Predprimárne vzdelávanie môže dieťa ukončiť aj vtedy,ak nedovŕšilo šiesty rok veku,ale podľa vyjadrenia príslušného školského zariadenia výchovného poradenstva a prevencie a všeobecného lekára pre deti a dorast môže plniť povinnú školskú dochádzku/predčasné zaškolenia dieťaťa na žiadosť rodičov/
  • Dokladom o získanom stupni vzdelania je osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania

d/ vlastné zameranie školy

   Školský vzdelávací program má predovšetkým kvalitne naplňovať vzdelávacie ciele a kompetencie ako sú uvedené v Štátnom vzdelávacom programe, zároveň však využíva aktuálne možnosti školy a pedagogického kolektívu, rešpektuje prostredie, v ktorom sa škola nachádza, a predovšetkým sa snaží vyjsť v ústrety požiadavkám rodičov a detí.

  • Výchovno – vzdelávací proces v materskej škole prebieha v súlade so štátnym vzdelávacím programom. Podrobne je rozpracovaný v školskom vzdelávacom programe – „S veľkým srdcom“.
  • Srdcom počúvame hlas prírody-Realizovaním environmentálnej výchovy vštepujeme deťom kladný postoj k životnému prostrediu ,utvárame emocionálne bohatý vzťah k prírode. Vedieme deti k nadobudnutiu vedomostí a schopností a pripravenosti ekologicky myslieť a konať. Posilňujeme úctu k prírodnému prostrediu. Prezentujeme prírodu ako zdroj radosti a krásy.
  • Počúvame hlas srdca pri hrách, pri spoznávaní nového, nepoznaného-Využívame vhodne volené metódy priameho alebo sprostredkovaného prenosu poznatkov, vytvárame podmienky na zážitkové učenie-výlety, experimentovanie, pokusy, pozorovanie prírody pri jazierku
  • Venujeme zvýšenú pozornosť rozvíjaniu ranej gramotnosti detí predškolského veku v každodenných aktivitách, ktorá je súčasťou komunikačného procesu a obsahuje počúvanie, rozprávanie ,čítanie, písanie
  • Staráme sa o svoje telo i srdce-Škola sa zameriava na rozvoj detských zručností, vedomostí a návykov ochrany života a zdravia.Našim cieľom je prispieť k zlepšeniu poznatkov detí o zdravom spôsobe života,starostlivosti o zdravie,správna životospráva,zvýšené pohybové aktivity. Ochrana života a zdravia, dopravná výchova, protidrogová prevencia
  • Tancujeme folklór hlasom srdca-Materská škola obohacuje výchovu a vzdelávanie o regionálne prvky. Utvárame u detí národné povedomie prostredníctvom ľudovej slovesnosti. Podporujeme regionálne cítenie
  • Pohybovými aktivitami rozvíjame obratnosť, rýchlosť a vytrvalosť-Materská škola sa zapája a bude sa zapájať do  súťaží, hlavne športových a výtvarných
  • Naše srdcia sú otvorené pre všetkých ľudí- Materská škola chce dosiahnuť maximálnu úroveň vzájomnej komunikácie a vybudovanie pozitívnych vzťahov medzi rodičmi a učiteľmi
  • Materská škola ponúka množstvo nadštandardných aktivít v spolupráci s rodičmi, ktoré sa každoročne obmieňajú podľa ročného plánu školy. Každá aktivita má zodpovedného koordinátora, ktorý celú aktivitu organizuje a zabezpečuje jej kvalitný priebeh. Podľa záujmu rodičov organizujeme i Školu v prírode.
  • Korčuľovaním zvyšujeme odolnosť, predplaveckou prípravou si otužujeme telo i srdce-Materská škola organizuje výlety, exkurzie, predplaveckú prípravu ,korčuľovanie detí s informovaným súhlasom zákonného zástupcu dieťaťa
  • Materská škola ponúka výučbu anglického jazyka s informovaným súhlasom zákonného zástupcu dieťaťa
  • Materská škola obohacuje výchovu a vzdelávanie o aktivity  v spolupráci s rodinou dieťaťa
  • Materská škola ponúka logopedickú starostlivosť v priestoroch školy

 

Zámery do budúcnosti v oblasti:

Skvalitnenie výchovy a vzdelávania

Využívať inovácie pre zvyšovanie efektívnosti edukačného procesu v súlade s najnovšími poznatkami prostredníctvom aktivizujúcich metód

Podporovať záujem učiteľov na inováciách, ktorí nielen akceptujú teoretické poznatky ale hľadajú nové metódy, inovujú obsah edukácie

Zaškoliť pedagógov v oblasti IKT,využívať  didaktické prostriedky pri edukácii

Zvýšiť počet vysokoškolských pedagógov

Zabezpečiť podmienky pre ďalšie vzdelávanie a zvyšovanie odbornosti pedagógov

    Skvalitniť spoluprácu i inštitúciami špeciálno-pedagogického poradenstva

 

e/ dĺžka štúdia a forma výchovy a vzdelávania

  • Dĺžka dochádzky dieťaťa do MŠ: niekoľkoročná

Na predprimárne vzdelávanie v materských školách sa prijíma spravidla dieťa od troch do šiestich rokov jeho veku, výnimočne možno prijať dieťa od dvoch rokov veku. Na predprimárne vzdelávanie sa prijíma dieťa, ktoré dovŕšilo šiesty rok veku a ktorému bol odložený začiatok plnenia povinnej školskej dochádzky alebo mu bolo dodatočne  odložené plnenie povinnej dochádzky. Štúdium sa končí absolvovaním posledného ročníka vzdelávacieho programu odboru vzdelávania v materskej školy.

  • Forma výchovy a vzdelávania:
  •  celodenná   forma

                                       

 V prípade záujmu rodičov poskytujeme aj poldennú formu výchovy a vzdelávania

Predprimárne vzdelávanie uskutočňujeme formou spravidla samostatných tried pre deti, ktoré majú v nasledujúcom roku plniť povinnú školskú dochádzku.

Deti zaraďujeme do tried spravidla podľa veku.

f/ učebné osnovy

Učebnými osnovami sú vzdelávacie štandardy vypracované v ŠTVP a výkonové úrovne vypracované podľa vzdelávacích štandardov ŠTVP.

Profilácie tried

                                         

východiská plánovania

učebnými osnovami školského vzdelávacieho programu S veľkým srdcom sú výkonové štandardy jednotlivých vzdelávacích oblastí Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne materských školách. Sú rozdelené do mesačných tematických celkov. Pre prehľadnejšie plánovanie výchovno-vzdelávacej činnosti v dosahovaní cieľ a jednotlivých tém a podtém sú ďalej rozdelené do týždenných celkov. Berúc do úvahy ich rozsah a náročnosť , niektoré sa v priebehu školského roka opakujú viackrát. Jednotlivé celky však nie sú izolované, ale navzájom sa dopĺňajú, prelínajú, spolu súvisia

  • Každá učiteľka plánuje týždenne, na počítači. V pláne máme zadefinované výkonové štandardy, výkonové úrovne a návrh aktivít, ktorými budeme daný výkonový štandard plniť .Cieľom plánovania je vytvoriť prehľadnú konkretizáciu činností na efektívne plnenie úloh stanovených v inovovanom ŠTVP. Súčasťou plánovania je i evalvácia a tvorba evalvačných otázok. Príprava plánu je podmienená pedagogickou tvorivosťou a ďalším vzdelávaním. Dosiahnutie výkonového štandardu je cieľom výchovno-vzdelávacej činnosti.Na základe poznania detí a poznania vzdelávacích štandardov si učiteľka volí vhodné metódy, stratégie, formy a prostriedky pre svoju plánovanú výchovno-vzdelávaciu činnosť.
  • Plány sú vypracované v rozsahu 10 obsahových celkov / mesiacov./ Každý obsahový celok má určitý počet tém. Je na flexibilite učiteľky ako bude štandardy plniť a ako bude jednotlivé štandardy vyberať, ako dlho sa bude téme venovať.
  • V triedach detí 3-4 ročných sa môže učiteľka venovať téme2-3týždne,nakoľko predpokladáme, že dieťa bude chodiť do MŠ 3 roky  a nadobudne  potrebné kľúčové kompetencie  po absolvovaní posledného roku predprimárneho vzdelávania
  • Výkonové štandardy sa  opakujú viackrát podľa stupňa náročnosti, obsažnosti a úrovne osvojenia
  • V čase letných prázdnin sa výchovno-vzdelávacia činnosť  bude  realizovať len v hrách a hrových činnostiach.
  • Denný poriadok dbá na pružné usporiadanie činností, reaguje na potreby, záujmy a možnosti dieťaťa. Poskytuje priestor na pokojný, bezpečný, aktívny a tvorivý pobyt dieťaťa v materskej škole. Všetky organizačné formy denného poriadku sú po pedagogicko-psychologickej stránke rovnocenné. Majú vplyna rozvoj osobnosti dieťaťa vo všetkých vzdelávacích oblastiach. Je súčasťou Ročného plánu školy
  • OBSAHOVÉ CELKY : Jeseň, Vitaj Zima, Vítanie Jari, Hurá Leto.

 

 

                 

 Bc. Zlatica Dekanová - Riaditeľka               Mgr. Viera Baráth- zástupkyňa          Michaela Majorová- vedúca jedálne
         

  Renáta Szikorová- pedagóg                  Jaroslava Styková- pedagóg                 Katarína Klučiarová- pedagóg

       

  Ingrid Vadkertiová- pedagóg           Mgr.Adriana Martinčeková- pedagóg   Mgr. Magdaléna Kozárová- pedagóg

      
   Ildiko Molnárová- pedagóg                    Bc. Elena Petričková- pedagóg               Juraj Okoši- pedagóg
  

    Šarlota Juhászová- pedagóg             Mgr. Katarína Kántorová -pedagóg         Bc. Veronika Böjtösová- pedagóg

 

             

     Lenka Rosenbergová-

           pedagóg                                          Bc. Linda Kissová- pedagóg                Mgr. Erika Hamranová-

                                                                                                                                  pedagogický asistent

    

                      


      Bc. MIchaela Dobročániová- pedagóg

  

 Adriana Šulková- hygiena                       Klaudia Lapčíková-hygiena        Aneta Kováčová- hygiena

 


     Michaela Čeriová-hygiena                 Rudolf Volnár- údržbár                        Michaela Bajlová- hlavná kuchárka
       

    Helena Ďuricová- pomocná kuchárka      Alena Rosivalová- pomocná kuchárka